Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Grote kans dat je hier het antwoord vindt.
Of je nou bezig bent met bestellen, benieuwd bent naar de levering of iets wilt retourneren: we hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag.
Bestellen & betalen
Alles over bestellen en veilig betalen.
Hoe plaats ik een bestelling?
Je bestelt eenvoudig via onze webshop. Kies het product dat je mooi vindt, voeg het toe aan je winkelmandje (vergeet daarbij niet de actuele kortingscode toe te voegen) en rond de bestelling af. Daarna gaan wij direct voor je aan de slag.
Kan ik ook telefonisch of per mail bestellen?
Ja hoor, dat kan. Bel of mail ons gerust als je liever persoonlijk je bestelling doorgeeft. We helpen je graag.
Welke betaalmethodes zijn er?
Je kunt veilig betalen met iDEAL, creditcard, bank overschrijvingen en Apple/Google Pay.
Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?
Zeker. Je ontvangt automatisch een factuur per e-mail zodra je bestelling is afgerond.
Retour & Garantie
Toch niet helemaal tevreden? Geen probleem.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het kan gebeuren dat je bestelling niet helemaal voldoet aan je verwachtingen. Dat kan natuurlijk! Bij hetDesignhuys.nl heb je 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren en per pakketpost retour te sturen of te retourneren in onze showroom. De termijn gaat in op de dag dat je het product hebt ontvangen.
Maar let op, de enige uitzondering is een vloerkleed dat voor jou op maat is gemaakt; deze kan niet geretourneerd worden.
Hoe meld ik mijn bestelling retour?
Online retourmelding
- Meld je retour hier aan.
- Rol het vloerkleed weer met de pool naar binnen op de korte zijde op. Verpak het vloerkleed het liefst in de originele verpakking. Indien dit niet mogelijk is probeer het product stevig te verpakken zodat het tijdens het transport onbeschadigd blijft.
- Voeg de orderbevestiging bij het vloerkleed en plak het verzendlabel op het pakket zodat je het vloerkleed bij een DPD pakketshop of PostNL kunt inleveren.
- Na ontvangst van je vloerkleed controleren wij de retourzending. De terugbetaling wordt binnen 14 dagen na registratie en controle van de retourzending uitgevoerd.
- Wij betalen je terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald.
Retourneren in onze showroom
Bij hetDesignhuys.nl heb je ook de mogelijkheid om je retour gratis af te geven in onze showroom.
- Meld je retour hier aan.
- Rol het vloerkleed weer met de pool naar binnen op de korte zijde op. Verpak het vloerkleed het liefst in de originele verpakking. Indien dit niet mogelijk is probeer het product stevig te verpakken zodat het tijdens het vervoer onbeschadigd blijft.
- Geef je pakket met ordernummer af aan één van onze medewerkers in de winkel/showroom.
- Na ontvangst van je vloerkleed controleren wij de retourzending. De terugbetaling wordt binnen 14 dagen na registratie en controle van de retourzending uitgevoerd.
- Wij betalen je terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald.
In welke gevallen wordt een retour niet geaccepteerd?
In de volgende gevallen kunnen wij een retour helaas niet accepteren.
Vloerkleden op maat: Artikelen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt voor alle vloerkleden waarvoor je zelf een maat hebt ingevoerd op onze website.
Overschrijding van de retourtermijn: Retourzendingen zijn alleen mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Is deze termijn verstreken, dan kunnen wij het product helaas niet meer retour nemen.
Ondeugdelijke verpakking: Producten die zonder geschikte of beschermende verpakking worden teruggestuurd, kunnen niet als retour accepteren.
Gebruikte of beschadigde artikelen: Producten die zijn gebruikt, beschadigd zijn, of niet compleet worden geretourneerd, komen niet in anmerking voor retour.
Omruiling
Wil je je vloerkleed omruilen voor een andere maat of kleur? Geen probleem! Neem contact met ons op om je ruiling met ons te delen. Zo kunnen we je ook nog voorzien van het beste advies.
Een e-mail met het vloerkleed dat je wilt retourneren behoort ook tot de mogelijkheden. Plaats vervolgens je bestelling voor het nieuwe vloerkleed via onze website. Vergeet dan niet om bij je bestelling in het veld opmerkingen "omruiling en het oude ordernummer" toe te voegen. De kosten voor omruiling zijn voor eigen rekening en bedragen € 45,- per ruiling.
Hoe zit het met garantie?
Op al onze producten zit fabrieksgarantie. Duurt iets niet zoals het hoort of is er iets kapot? Laat het ons weten. We nemen je melding altijd binnen 24 uur in behandeling.
Verzending & Levering
Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen boven de € 250,- worden gratis bij je thuis bezorgd.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, dat kan. Kies tijdens het afrekenen voor 'afhalen in Almelo' en wij zorgen dat je bestelling voor je klaarligt in onze showroom.
Wordt alles in één keer geleverd?
We proberen je bestelling altijd in één keer te leveren. Is een deel van je bestelling later leverbaar, dan nemen we contact met je op.